Aproape şase din zece angajaţi români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puţin odată pe lună. Un angajat alocă în medie o oră şi jumătate lunar pentru această activitate, arată un sondaj desfăşurat de BestJobs. Cei mai mulţi angajaţi folosesc telefonul personal pentru a face cumpărături online de la birou.
Totodată, cei mai mulţi angajaţi (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături.
”Există însă şi angajaţi care iau o pauză de la atribuţiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor şi finalizarea cumpărăturilor depăşeşte o oră (2%)”, potrivit sondajului BestJobs.
Angajații fac shopping după-amiaza
Cei mai mulţi angajaţi (54%) preferă să facă cumpărături pe internet după-amiază, între orele 15:00 şi 18:00, în timp ce 19% dintre respondenţi găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineaţa, între 9:00 şi 11:00. Doar 15% dintre respondenţi spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz. Unul din doi angajaţi foloseşte cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu.
Printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului de către angajaţii români se află produsele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (39.8%), produse electronice şi electrocasnice (33%), produse IT&C (28%), cadouri (24.3%), produse cosmetice (15.5%), jucării şi produse pentru copii (9%) şi produse de bricolaj şi amenajări interioare (9.2%).
Sondajul a fost desfăşurat de BestJobs în luna august pe un eşantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.