Sport Business Chain organizeaza conferinta internationala de business sportiv si networking la Domeniul Stirbey (Sala Regina Maria) pe 28-30 septembrie, a carei tema este ‘Monetizarea Sustenabila a Organizatiilor Sportive’. Participantii vor avea parte de 3 zile pline de know-how venit din partea a peste 35 de lideri si antreprenori ai industriei sportive globale si se vor bucura de un networking de prima clasa, alaturi de unii dintre cei mai importanti actori ai sectorului sportiv est-european.
Tema evenimentului are scopul de a oferi contextul prin care stakeholderii organizatiilor sportive – cluburi, ligi, federatii si business-uri implicate in sport – sa invete cum pot monetiza sustenabil variabile precum: social media, digital marketing, ecommerce, activari de sponsorizari, fan engagement, implicarea comunitatii sau crearea de parteneriate strategice.
Subiectele abordate de speakeri urmaresc sa prezinte ultimele trenduri din industrie, studii de caz, exemple practice si planuri de actiune, astfel incat participarea la conferinta Sport Business Chain sa aduca acel plus de valoare atat pentru dezvoltarea personala, cat si profesionala a audientei si a organizatiilor pe care aceasta le reprezinta.
La conferinta si-au anuntat prezenta, printre altii, si urmatorii:
Alex Trickett, Global Head of Sport la Twitter intre 2015 si 2017. Acesta este consultant in materie de digital marketing in industria sportului, avand experienta in pozitii de conducere la Twitter si BBC Sport, lucrand, de-a lungul timpului si cu branduri precum: FIFA, UEFA, IOC, Premier League, Manchester United, Manchester City, Liverpool, F1 sau Wimbledon.
Maik Matischak, Vice-Presedinte pe Comunicare la NBA EMEA. Acesta gestioneaza strategia de comunicare si conduce executia activitatilor de PR pentru NBA in regiunea EMEA. Experienta sa include pozitii precum Director de Comunicare al NFL Europa sau Manager International de PR al EA Sports.
Simon Chadwick, profesor de Sport Enterprise si Co-Director al Centrului de Business Sportiv al Universitatii Salford din Marea Britanie. Expertiza sa in marketing, strategii comerciale, geopolitica si sportul de elita a fost conturata ca profesor, cercetator, autor, consultant si speaker cu peste 20 de ani experienta in sportul international. Este membru fondator al China Soccer Observatory, iar de-a lungul anilor, a lucrat cu cateva dintre organizatiile sportive de renume, precum FC Barcelona, Ping, ATP, Nielsen, the European Clubs Association sau Adidas.
Simon a scris nenumarate articole, carti si rapoarte pentru Sloan Management Review, the Wall Street Journal, UEFA, Mastercard si Financial Times Prentice Hall. Totodata, publicatiile media il incadreaza in top 30 mondial al celor mai importanti marketeri sportivi, top 10 al celor mai influente persoane de pe Twitter sau ‘Guru al Management-ului Sportiv’ din Marea Britanie.
Mike Farnan a fost Directorul General al clubului Manchester United, responsabil pentru expansiunea brandului in Asia in cea mai de succes perioada a clubului. Acesta este CEO al Redstrike, o agentie international de marketing sportiv, al carei director este Ryan Giggs. Mike a detinut pozitii de conducere in cadrul unor branduri de renume precum Atletico Madrid, Sunderland AFC, Formula1 Iordania sau Sheffield United FC.
Nick Speakman, fondatorul SPORF, unul dintre cele mai urmarite branduri din Marea Britanie de catre ‘Fanul Millennial’, cu peste 15 milioane de fani in intreaga lume. Printre clientii acestora se numara Bundesliga, LG, SkyBet sau Echipa Olimpica a Marii Britanii. Totodata, Nick este membru fondator al Social Chain, una dintre cele mai influente agentii digitale din lume, cu clienti precum: Universal, Thomas Cook, Apple Music, FIFA sau BBC.
Wim Mathues, Senior Manager pe Ecommerce si Parteneriate Digitale la Coca-Cola Partners. Wim detine MCMC biz, o agentie de digital sport & entertainment marketing care lucreaza cu bwin, iar experienta sa include roluri precum Director de Marketing pe Europa de Sud al GfK si membru al juriului in ESA Excellence Awards al European Sponsorship Association in Londra.
Adrian Stores are peste 30 de ani de experienta in sponsorizari si marketing sportiv si este lector pe business sportiv la UCFB (Etihad & Wembley) si Manchester Metropolitan University. A fost reprezentantul FC Barcelona in Turcia, aducand Turkish Airlines ca sponsor al clubului, a lucrat cu peste 15% din cluburile profesioniste de fotbal din EPL si EFL (printre care si Arsenal sau Everton), dar si cu Panathinaikos FC, Galatasaray SK, Fenerbahçe SK sau Beşiktaş J.K.Fost Presedinte al CIM (Chartered Institute of Marketing) pentru grupul de specialisti in sport.
Diego Valdes, Director al Sports Business Institute Barcelona, una dintre cele mai de renume organizatii educationale de sport private din lume, care a oferit training membrilor executivi din organizatii precum: FIFA, UEFA, Real Madrid, KPMG, Soccerex.
Yves Le Lostecque, Director al Unitatii de Sport din cadrul Comisiei Europene. Acesta si-a inceput cariera in Ministerul Tineretului si Sportului francez.
Pablo Pintado este Business Development Manager (DACH Countries) al Blinkfire Analytics, o platforma de tehnologie bazata de inteligenta artificiala dedicata organizatiilor sportive si sportivilor, care masoara valoarea brandurilor si impactul acestora pe social media.
Nevena Vukasinovic este Vice-Presedinte al ENGSO Youth, organizatia non-guvernamentala europeana care se focuseaza pe sportul in randul copiilor si tinerilor. Nevena este specialist in comunicare politica si parteneriate strategice, ocupand si functii precum: Manager al Relatiilor Internationale la Comitetul Olimpic din Serbia, Presedinte al Youth Council si Membru in Bordul Executiv al International School Sport Federation.
Agenda Evenimentului, alaturi de subiectele abordate de fiecare speaker pot fi regasite aici: https://bit.ly/2MxSfT6
Sport Business Chain a luat nastere la inceputul anului 2018, din dorinta unor tineri, Teodora Busurca si Cosmin Albu, de a contribui la dezvoltarea ariei de business sportiv in Europa de Est. Cei doi sunt absolventi ai unei facultati de ‘Management si Marketing Sportiv’, iar dupa ce au petrecut 5 ani in Anglia, au luat hotararea de a reveni in Romania pentru a ajuta la dezvoltarea industriei sportive autohtone.
Evenimentul din septembrie se bucura de sustinerea unuia dintre cei mai apreciati antreprenori romani, Eduard Irimia, fondatorul Superkombat, care aduce know-how-ul sau organizatoric dobandit in urma sutelor de evenimente sportive create la nivel global. Acesta s-a alaturat de curand echipei de tineri ca brand ambasador-ul conferintei #SBC2018, dorind sa promoveze tineri romani cu potential catre mediul international de entertainment si sport. In aceeasi masura, Eduard Irimia este invitat de organizatori sa oficializeze lansarea unui nou brand global.