Mesajele publicate pe Facebook ar putea dezvălui lucruri mult mai profunde. Cuvintele folosite ar putea arăta dacă utilizatorii suferă în fapt de depresie, conform unui nou studiu publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences, relatează Agerpres.
„Am observat că utilizatorii care au primit în cele din urmă diagnosticul de depresie au utilizat mai des pronumele personal la persoana 1, acest lucru sugerând o preocupare pentru propria persoană”, a notat echipa de cercetători condusă de Johannes Eichstaedt.
Cercetătorii au făcut comparație între Facebook și istoricul medical
Oamenii de ştiinţă au studiat cazurile a 683 de persoane care au apelat la serviciile de urgenţă ale unităţilor medicale şi au analizat paginile acestora de Facebook. În timp ce majoritatea participanţilor nu au prezentat semne de depresie, 114 au fost diagnosticaţi cu depresie pe baza istoricului lor medical.
Cercetătorii au analizat mesajele publicate pe Facebook de fiecare pacient cu şase luni înainte de stabilirea diagnosticului de depresie pentru a afla dacă acestea conţineau indicii cu privire la starea de sănătate mintală.
„Pe baza limbajului care a precedat prima documentare a diagnosticului de depresie, am putea identifica pacienţii cu depresie cu mare precizie”, au notat cercetătorii în studiu.
Care sunt cuvintele ce îi dau de gol pe utilizatori
Mesajele conţinând cuvinte precum „ugh” (”of”), „dor”, „ură”, „durere”, „lipsă”, „plâns” şi „lacrimi” au fost mai frecvent atribuite persoanelor diagnosticate ulterior cu depresie. Întrucât cazurile de depresie şi suicid urmează o tendinţă ascendentă în Statele Unite, platformele media de socializare ar putea oferi o oportunitate pentru cercetători de a avea acces la informaţii privind problemele de sănătate mintală.
Facebook a iniţiat în 2015 propriul program ce a permis utilizatorilor să semnaleze conturile persoanelor care aveau gânduri suicidare. Compania a folosit, de asemenea, algoritmi de inteligenţă artificială pentru prevenirea sinuciderilor, însă aceasta a fost criticată de experţi pentru că nu a mers suficient de departe.
O altă echipă de cercetători a relevat în 2017 că Instagram ar putea determina dacă oamenii suferă de depresie pe baza unor caracteristici precum numărul de fotografii alb-negru publicate.