Românii fac cumpărături online în timpul orelor de program

Aproape şase din zece angajaţi români admit că fac cumpărături online în timpul orelor de program cel puţin odată pe lună.  Un angajat alocă în medie o oră şi jumătate lunar pentru această activitate, arată un sondaj desfăşurat de BestJobs. Cei mai mulţi angajaţi folosesc telefonul personal pentru a face cumpărături online de la birou.

Totodată, cei mai mulţi angajaţi (52%) spun că alocă, în medie, 30 de minute pentru fiecare sesiune de cumpărături.

”Există însă şi angajaţi care iau o pauză de la atribuţiile de serviciu pentru a face cumpărături pe internet mai des de câteva ori pe săptămână (7%) sau chiar zilnic (aproape 2%), iar în unele cazuri timpul alocat pentru căutarea produselor şi finalizarea cumpărăturilor depăşeşte o oră (2%)”, potrivit sondajului BestJobs.

Angajații fac shopping după-amiaza

Cei mai mulţi angajaţi (54%) preferă să facă cumpărături pe internet după-amiază, între orele 15:00 şi 18:00, în timp ce 19% dintre respondenţi găsesc timp pentru astfel de cumpărături dimineaţa, între 9:00 şi 11:00. Doar 15% dintre respondenţi spun că fac pauză de la birou pentru cumpărături în jurul pauzei de prânz. Unul din doi angajaţi foloseşte cel mai adesea telefonul personal pentru a face cumpărături online în timpul orelor de program, iar 32% folosesc calculatorul sau laptopul de serviciu.

Printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului de către angajaţii români se află produsele de îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii (39.8%), produse electronice şi electrocasnice (33%), produse IT&C (28%), cadouri (24.3%), produse cosmetice (15.5%), jucării şi produse pentru copii (9%) şi produse de bricolaj şi amenajări interioare (9.2%).

Sondajul a fost desfăşurat de BestJobs în luna august pe un eşantion de 1.302 utilizatori de internet, reprezentativ la nivel urban.

 

Leave a Comment